Biblijski pogledi, Vol. 13 No. 1, 2005.
Pregledni rad
Ostatak i vijesti trojice anđela
Hans K. LaRondelle
; Andrews University, Berrien Springs, Michigan, USA
Sažetak
U središtu pozornosti svih biblijskih proročanstava i cijele povijesti spasenja nalazi se uspostavljanje Božjeg kraljevstva na Zemlji. Sveto pismo započinje sa stvorenim i izgubljenim rajem (Post 1–3) i u Novome zavjetu završava s obnovljenim rajem (Otk 21; 22). Izbor Izraela kao Božjeg naroda Saveza nije bio sam sebi cilj, već od Boga određeni način da se pred drugim narodima uspostavi vidljivi znak pravde i mira budućeg Božjeg kraljevstva. Krist je narod novog Saveza, svoju Crkvu, učio moliti: “Dođi kraljevstvo tvoje! Budi volja tvoja kako na nebu tako i na zemlji!” (Mt 6,10) Time je apostolska evanđeoska vijest dobila svoju apokaliptičku perspektivu u temeljnom kontinuitetu Božjeg saveza sa starim Izraelom.
Skromno pojavljivanje Isusa iz Nazareta kao Mesije, najavljenog u proročanstvima, dovelo je do odlučujuće prekretnice u Izraelovoj povijesti otkupljenja, do ključnog i završnog ispita vjere toga naroda i njegove odanosti Savezu s Bogom. Dok su četiri evanđelja
usredotočena na Mesijin život, smrt i uskrsnuće, Ivanovo Otkrivenje usredotočeno je na dovršetak Njegove misije kao suca i obnovitelja u posljednje vrijeme. U posljednjoj knjizi Biblije susreću se sve ostale biblijske knjige i u njoj nalaze svoje konačno slavno ispunjenje. Stoga pravo razumijevanje proročanstava o Crkvi i posljednjem vremenu mora biti utemeljeno na odgovornoj egzegezi teološke srži i književnog središta Ivanove apokalipse,
Otkrivenja 12–14. U ovoj nerazdvojnoj cjelini apokaliptičkog otkrivenja mileritski pokret i poslije Crkva adventista sedmoga dana nalaze svoje teološke korijene i zadaću. U središtu pozornosti adventnog buđenja, prije i nakon 1844. godine, bila su proročanstva o posljednjem vremenu iz Daniela i Otkrivenja. Upravo su zahvaljujući ovim proročanstvima pioniri Crkve adventista sedmoga dana počeli razvijati teološku samosvijest kao novi pokret u kršćanskoj povijesti. Vjerujući da su posebno izabrani narod, sami su na sebe primijenili izraze “Crkva ostatka”, “Božji narod ostatka” ili jednostavno “Ostatak”. Ovim oznakama izražavali su svoje uvjerenje da su doista završni segment Crkve, prorečen u Otkrivenju 12.
Ključne riječi
Ostatak; Kršćanska-crkva; Kraljevstvo-nebesko; Božji-narod-Izrael; Adventno-buđenje
Hrčak ID:
100653
URI
Datum izdavanja:
12.1.2005.
Posjeta: 3.291 *