Stručni rad
»Filozofija s djecom« i motiviranje djece na učenje
Miloš Jeremić
orcid.org/0000-0002-4209-918X
; Kreativna pedagogija Požarevac, Srbija
Sažetak
Nastavnik ima ključnu ulogu u motiviranju učenika. O tome govore istraživanja temeljena na McGregorovom shvaćanju o X i Y tipovima ličnosti. Pokazano je da najveći broj učenika pripada mješovitom, XY tipu, kojemu je potrebna i vanjska motivacija. Motiviranje u nastavi efikasno je samo ako se kod učenika pobudi određena potreba. Budući da je filozofija s djecom zasnovana upravo na izazivanju potrebe koja se naziva stimulus, učenici pokazuju visoki stupanj motiviranosti na radionicama provedenima prema ovoj metodi. Prvi korak je ojačavanje učenika za razvijanje funkcionalne autonomije omogućavanjem homeostaze nižih razina potreba (prema Maslowu). Prihvaćenost od strane zajednice i sigurnost omogućuju se putem zajednice istraživača. Tako se prva, emotivna, reakcija na stimulus nadilazi onom racionalnom. Tijekom filozofskog istraživanja treba slijediti sljedeće principe: agenda kao metoda rada; sudionici slobodno iznose svoje ideje i govore o onome što im je nejasno; sudjelovanje svih učenika; sudionici radionice slušaju jedni druge; inzistira se na da/ne odgovorima; sve što se dogodi tijekom radionice postaje predmetom istraživanja; i nastavnik nikada ne dozvoljava da učenici saznaju njegovo stajalište o predmetu rasprave.
Ključne riječi
filozofija s djecom; motivacija; zajednica istraživača; kompetencije
Hrčak ID:
103687
URI
Datum izdavanja:
10.4.2013.
Posjeta: 3.899 *