Pregledni rad
Uvjetovanost izbora i didaktičkog oblikovanja medija u nastavnom procesu i učenju
Milan Matijević
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Autor upozorava na problem definiranja osnovnih pojmova koji se odnose nakomuniciran je i učenje uz pomoć novih medija, te na problem izbora odgovarajućih medija za nastavni proces i proces učenja (učenje se događa samo u školi!). Problem izbora medija za učenje i poučavanje nije nov, ali je nov kontekst događanja uvjetovan pojavom novih digitalnih komunikacijskih medija, napose interneta, računalne simulacije i mobilnih uređaja za komuniciranje. Autor prezentira objašnjenja pojmova i fenomena medij, multimedij i multimedijalnost te pokušava sistematizirati kriterije izbora nastavnih medija za potrebe nastavnika u današnjoj školi. Glavni čimbenik koji uvjetuje izbor medija (te strategija učenja i poučavanja) ostaju, kao i uvijek, očekivani ishodi učenja, odnosno ciljevi koje treba ostvariti u nastavom procesu. Važna pitanja koja trebaju rješavati stručnjaci za nastavu i učenje jesu odnos personalne i apersonalne komunikacije, definiranje uloga glavnih subjekata u nastavnoj komunikaciji (vidi: Fritsch, 2003.) te pitanja didaktičkog dizajniranja nastavnih situacija. Odrastanje i učenje u novom (multi)medijskom obrazovnom okruženju traži bitno različite didaktičke strategije i metodičke scenarije od onih koji su mogli zadovoljiti generacije učenika prije trideset ili pedeset godina.
Ključne riječi
dizajniranje nastavnog procesa; kriteriji za izbor medija u nastavi; klasifi kacija nastavnih medija; medij; multimedij; nova obrazovna okolina; obrazovna tehnologija
Hrčak ID:
105326
URI
Datum izdavanja:
15.7.2013.
Posjeta: 2.653 *