Izvorni znanstveni članak
Trojezično usvajanje hrvatskoga jezika: prikaz slučaja
Ksenija Ivir-Ashworth
Sažetak
U radu se prikazuje slučaj dviju djevojčica (od jedne do sedam godina
starosti) koje su od rođenja izložene trima jezicima: hrvatskome, njemačkome i
engleskome. Djevojčice odrastaju u Velikoj Britaniji, zemlji u kojoj se
većinski govori tek jedan od njihovih jezika. Govori se o utjecaju te
činjenice na jezični razvoj djevojčica, osvrće na konkretne primjere jezične
upotrebe, te pomoću njih prikazuje razvoj svih triju jezika i njihov međusobni
utjecaj prema načelima usporednoga razvoja, međusobnoga dodira i njegove
uvjetovanosti. Radom se pokazuje da je moguće postići komunikacijsku
kompetenciju na sva tri jezika. Međutim, potrebno je istaći da postoje razni
stupnjevi kompetencije. Govornik jednoga jezika može se njime služiti u svim
životnim situacijama, dok se višejezični govornici svakim od jezika koriste u
različitim situacijama - svaki od jezika na neki se način specijalizira za
određene situacije. Time širina komunikacijskoga repertoara svakoga od jezika
možda neće odgovarati širini repertoara govornika samo jednoga jezika, ali su
višejezični govornici, ukupno uzevši, situacijski kompetentni govornici.
Ključne riječi
trojezično usvajanje; kodno miješanje; hrvatski jezik; njemački jezik; engleski jezik; komunikacijska sposobnost
Hrčak ID:
10911
URI
Datum izdavanja:
27.2.2007.
Posjeta: 2.710 *