Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Ekološki aspekti Jadranskog prometnog koridora u kontekstu Europskih integracija

Igor Kegalj orcid id orcid.org/0000-0002-1469-0642 ; Pomorska škola Bakar


Puni tekst: hrvatski pdf 225 Kb

str. S53-60

preuzimanja: 1.339

citiraj


Sažetak

Gospodarska razvijenost i investicijska sposobnost države u korelaciji su s koncepcijom razvitka prometne mreže i mogućnosti integracije prometnog sustava Republike Hrvatske u transeuropske transportne mreže. Izrazito povoljan prometno zemljopisni položaj Republike Hrvatske važan je čimbenik za njeno brže integriranje u europski transportno-prijevozni sustav. U okviru tako određenog znanstvenog problema, istraživanja autora usmjerena su na identifi kaciju, procjenu i analizu glavnih učinaka koje bi rute, određene jadranskim prometno-plovnim putem mogle imati na gospodarstvo i okoliš. Cilj rada je znanstveno utemeljeno odrediti: strategijske
smjernice integracije transportnog sustava, posebno intermodalnog transportnog sustava i njegova potencijala u zaštiti okoliša, aktualne prometne razvojne mogućnosti RH u okviru organizacijskih koncepata EU transportne prometne mreže s prognozom pomorskih i kopnenih robnih tokova u regiji, kao važnih akceleratora europskog i
hrvatskog prometnog i gospodarskog razvitka, komplementarnost s EU fondovima i s ostalim međunarodnim fi nancijskim institucijama te predložiti model ekološke zaštite Jadrana. Implementacijom predloženog modela zaštite Jadrana i intenziviranjem prometa
jadranskim plovnim putem, smanjujući intenzitet cestovnog prometa u obalnim područjima te integriranim upravljanjem priobalnim područjem između zainteresiranih stranaka, moglo bi se učinkovitije pridonijeti zaštiti jadranskog područja uz postizanje održivog gospodarskog razvitka kao važnog strateškog resursa i izazova za Republiku Hrvatsku.

Ključne riječi

prometni sustav; jadranski prometni koridor; intermodalnost; model ekološke zaštite

Hrčak ID:

110017

URI

https://hrcak.srce.hr/110017

Datum izdavanja:

31.10.2013.

Posjeta: 2.202 *