Magistra Iadertina, Vol. 8. No. 1., 2013.
Prethodno priopćenje
UTJECAJ VAŽNIJIH EUROPSKIH GLAZBENIH PEDAGOGA NA RAZVOJ NASTAVE GLAZBE U HRVATSKOJ I SLOVENIJI U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA
Tomislav Košta
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru
Rea Desnica
Sažetak
Razdoblje nakon Drugog svjetskog rata u Hrvatskoj i Sloveniji je vrlo značajno u pogledu razvoja školstva, a posebno nastave glazbe i općenito glazbeno-pedagoške struke. Novi školski sustav i obvezatna osmogodišnja osnovna škola stvaraju povoljnu klimu za prodor novih ideja važnih za razvoj metodike nastave glazbe.
U ovom radu prikazujemo glavne karakteristike metodičkih sustava najznačajnijih glazbenih pedagoga tog vremena; analiziramo u kolikoj su mjeri i na koji način njihovi koncepti glazbenog odgoja utjecali na rad hrvatskih i slovenskih glazbenih pedagoga te na razvoj glazbeno-pedagoške struke u Hrvatskoj i Sloveniji u drugoj polovici 20. stoljeća. Ideje nekih od navedenih glazbenih pedagoga su uspješno implementirane u nastavu glazbe, a neke ideje jednostavno nisu naišle na plodno tlo. Nijedan od navedenih metodičkih sustava nije zaživio kao zaseban koncept već se samo neki elementi koriste u nastavi glazbe, kao npr. Orffov instrumentarij.
Ključne riječi
glazbena pedagogija; nastava glazbe; Carl Orff; Zoltán Kodály; Emile Jaques-Dalcroze
Hrčak ID:
122638
URI
Datum izdavanja:
10.12.2013.
Posjeta: 3.307 *