Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.23.2.04
Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika
Morana Koludrović
orcid.org/0000-0003-4099-8330
; Filozofski fakultet, Split
Ina Reić Ercegovac
; Filozofski fakultet, Split
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu razredno-nastavnog
ozračja, operacionaliziranog kroz varijable zadovoljstvo
školom, povjerenje u nastavnike, interakcija učenik - nastavnik
te osamljenost u školi, u objašnjenju individualnih razlika u
ciljnim orijentacijama učenika. Osim navedenog, istraživanjem
se htjelo provjeriti i postoje li razlike u procjeni ozračja te
ciljnih orijentacija između učenika i učenica šestih i osmih
razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 417
učenika i učenica, a primijenjeni su upitnici i skale
samoprocjene za ispitivanje razredno-nastavnog ozračja te
Inventar školske motivacije. Rezultati su potvrdili neke poznate
spolne razlike u ciljnim orijentacijama, pri čemu su učenice
više usmjerene na znanje i socijalne odnose, a učenici na
izvedbu te ekstrinzične ciljeve. Mlađi su učenici u odnosu na
starije iskazali veću usmjerenost na znanje i socijalne odnose,
dok u ostalim ciljnim orijentacijama nisu utvrđene dobne
razlike. Procjene razredno-nastavnog ozračja pokazale su da
su učenice zadovoljnije školom te većim procjenjuju povjerenje
u nastavnike od učenika. Svi aspekti razredno-nastavnog
ozračja značajno su pozitivno povezani s usmjerenošću na
znanje i socijalne odnose, a regresijske analize upućuju na
različitu ulogu pojedinih aspekata nastavnog ozračja za
različite ciljne orijentacije.
Ključne riječi
razredno-nastavno ozračje; konstruktivistička paradigma; kurikulski pristup; nastava usmjerena na učenika; ciljne orijentacije
Hrčak ID:
125562
URI
Datum izdavanja:
1.6.2014.
Posjeta: 4.102 *