Pregledni rad
Konstitucija svijeta života i povijesnost svjetova
Goran Gretić
; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Svojim novim pojmom “svijeta života” Husserl je prvi put u povijesti filozo- fije problematizirao nešto što do tada nije smatrano nekim posebnim proble- mom jer je sam svijet, kao ono prvotno dano i samorazumljivo, bio naprosto previđan kao neki specifični problem. Tu se radi o činjenici da mi oduvijek živimo u nekom svijetu, a taj je svijet za nas isto tako oduvijek nešto samora- zumljivo, ali također ne-propitano tlo svih naših pitanja, promišljanja, jer sva se naša znanstvena postignuća svode i izvode te zadobivaju smisao iz toga svijeta života. Husserlov je cilj bio učiniti razumljivom tu samorazumljivost, a s kojom mi oduvijek prihvaćamo bitak svijeta. U tome je stajalištu uspostav- ljena opstojnost “konkretnog svijeta” u kojemu živimo, stoga se sve njego- ve interpretacije, bilo mitologijske, znanstvene ili filozofijske, zbivaju na tlu svijeta života, tj. vraćaju se i pripadaju izričito ili posredno tom konkretnom svijetu. Zadaća je fenomenologije protumačiti i analizirati tu samorazumlji- vost bitka konkretnog svijeta, a upravo na temelju takvih uvida Husserl može govoriti o ideji jedne ontologije svijeta života.
Ključne riječi
Husserl – svijet života; svijet kao horizont; zavičajni svijet; strani svijet; ontologija svijeta života
Hrčak ID:
126055
URI
Datum izdavanja:
4.8.2014.
Posjeta: 1.905 *