Učenje za poduzetništvo, Vol. 2 No. 2, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Učenje za poduzetništvo u školama - što i kako?
Narcisa Vojnović
; Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, Hrvatska
Siniša Manojlović
; Proconsult do.o.o., Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Potreba za podučavanjem i učenjem za poduzetništvo u odgojno obrazovnim ustanovama, s ciljem odgovarajuće pripreme djece i mladih za život i profesionalni razvoj u današnjim i budućim društvenim i tržišnim uvjetima, više nije upitna. Preostaje nam „samo” naći najbolje odgovore na pitanja što, kako i kada odgajati i obrazovati učenike u osnovnim i srednjim školama te kako oblikovati odgovarajuće, poduzetnički orijentirane kurikulume i postići da stručni, programski, organizacijski i materijalni resursi naših škola ostvaruju željene odgojno obrazovne ishode. Ovaj rad izvorni je autorski prijedlog modularnog stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika u školama, ali i budućih učitelja i nastavnika, kojim bi se obuhvatilo kako stjecanje poduzetničkih znanja i vještina njih samih, bez čega teško da mogu ostvarivati očekivane poduzetničke utjecaje, tako i njihove pedagoške kompetencije za razvoj poduzetničkih kompetencija učenika provođenjem specifičnih sadržaja i metoda podučavanja, naravno uz poticajnu školsku klimu i suradnju na razini škole i školskog okruženja. Time će se osigurati jedan od osnovnih preduvjeta učenja i podučavanja učenika za poduzetništvo, usmjeravajući se prije svega na razvoj njihovih poduzetničkih/psiholoških obilježja, a potom i na stjecanje temeljnih poduzetničkih iskustava, znanja i vještina. Radom želimo doprinijeti provedbi Strategije učenja za poduzetništvo 2010. - 2014. Vlade Republike Hrvatske, operacionalizirajući mjere iz Akcijskog plana usmjerene na učenje za poduzetništvo u samim školama i učiteljskim/nastavničkim fakultetima.
Ključne riječi
učenje za poduzetništvo; poduzetničke kompetencije učenika; stručno usavršavanje učitelja i nastavnika
Hrčak ID:
130235
URI
Datum izdavanja:
1.12.2012.
Posjeta: 2.916 *