Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.23.4.07
Ispitivanje odnosa percepcije kvalitete kolegija, nekih aspekata motivacije te studentskoga dostignuća i zadovoljstva
Luka Marinović
; Sveučilište u Zadru
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati odnose između nekih općih
aspekata studiranja, studentskoga doživljaja kvalitete
poučavanja, nekih motivacijskih vjerovanja te studentskoga
dostignuća i zadovoljstva te utvrditi zasebne doprinose pojedinih
grupa prediktora u objašnjavanju studentskoga dostignuća i
zadovoljstva. Brojni autori sugeriraju da studentske percepcije
akademskoga konteksta imaju ključnu ulogu u oblikovanju
studentskog učenja, jer na temelju njih studenti formiraju
motivacijska vjerovanja koja određuju načine učenja i vode
prema ishodima učenja. U ispitivanju je sudjelovao 267
studenata, koji su uz opće podatke o studiranju procjenjivali i
svoj doživljaj kvalitete kolegija, neke motivacijske aspekte i
zadovoljstvo kolegijem. Rezultati su pokazali da je uspjeh
studenata blisko povezan s gotovo svim motivacijskim
vjerovanjima i sa svim faktorima percepcije kvalitete poučavanja.
Hijerarhijskim višestrukim regresijskim analizama utvrđeno je da
sve grupe varijabli značajno pridonose objašnjavanju
studentskoga dostignuća i zadovoljstva. Ovi nalazi sugeriraju da
su percepcije kvalitete kolegija, kao i neka motivacijska
vjerovanja, važni prediktori studentskih ishoda učenja.
Ključne riječi
studentsko učenje; motivacija; obrazovanje; percepcija kvalitete poučavanja; doživljaj studiranja
Hrčak ID:
133949
URI
Datum izdavanja:
31.12.2014.
Posjeta: 3.241 *