Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.23.4.07

Ispitivanje odnosa percepcije kvalitete kolegija, nekih aspekata motivacije te studentskoga dostignuća i zadovoljstva

Luka Marinović ; Sveučilište u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 293 Kb

str. 681-700

preuzimanja: 1.252

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati odnose između nekih općih
aspekata studiranja, studentskoga doživljaja kvalitete
poučavanja, nekih motivacijskih vjerovanja te studentskoga
dostignuća i zadovoljstva te utvrditi zasebne doprinose pojedinih
grupa prediktora u objašnjavanju studentskoga dostignuća i
zadovoljstva. Brojni autori sugeriraju da studentske percepcije
akademskoga konteksta imaju ključnu ulogu u oblikovanju
studentskog učenja, jer na temelju njih studenti formiraju
motivacijska vjerovanja koja određuju načine učenja i vode
prema ishodima učenja. U ispitivanju je sudjelovao 267
studenata, koji su uz opće podatke o studiranju procjenjivali i
svoj doživljaj kvalitete kolegija, neke motivacijske aspekte i
zadovoljstvo kolegijem. Rezultati su pokazali da je uspjeh
studenata blisko povezan s gotovo svim motivacijskim
vjerovanjima i sa svim faktorima percepcije kvalitete poučavanja.
Hijerarhijskim višestrukim regresijskim analizama utvrđeno je da
sve grupe varijabli značajno pridonose objašnjavanju
studentskoga dostignuća i zadovoljstva. Ovi nalazi sugeriraju da
su percepcije kvalitete kolegija, kao i neka motivacijska
vjerovanja, važni prediktori studentskih ishoda učenja.

Ključne riječi

studentsko učenje; motivacija; obrazovanje; percepcija kvalitete poučavanja; doživljaj studiranja

Hrčak ID:

133949

URI

https://hrcak.srce.hr/133949

Datum izdavanja:

31.12.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.241 *