Acta turistica, Vol. 26 No. 1, 2014.
Izvorni znanstveni članak
STRATEŠKO UDRUŽIVANJE U FUNKCIJI PODIZANJA KONKURENTNOSTI MALIH I OBITELJSKIH HOTELA U HRVATSKOJ
Antonio Vlahov
orcid.org/0000-0002-8400-6308
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Procesi suradnje i strateška udruženja postala su nezaobilazan i dominantan globalni ekonomski trend koji zahvaća gotovo sve poslovne subjekte na izuzetno dinamičnom turističkom tržištu. Upravo se kod malih i obiteljskih hotela (MiOH-a) u okviru sustava turizma mogu na pravi način uvidjeti prednosti udruživanja u funkciji podizanja njihove konkurentnosti i općenito uspješnosti poslovanja. U radu se analizira rast i razvoj malog i obiteljskog hotelijerstva u Hrvatskoj, potaknut procesima udruživanja i zajedničke suradnje kao nužne pretpostavke stvaranja prepoznatljivog i konkurentnog proizvoda na globalnom turističkom tržištu. Ključnu ulogu u tom razvoju imala je Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela (NUOMH) koja je ukazala na prednosti i mogućnosti koje strateško udruživanje pruža. Kako bi se istražila važnost udruživanja za podizanje konkurentnosti te ostvarivanje drugih prednosti, kao i utjecaj na poslovne strategije te analizirali motivi pristupanja nekom od strateških udruženja, provedeno je anketno istraživanje na uzorku malih i obiteljskih hotela u Hrvatskoj.
Ključne riječi
malo i obiteljsko hotelijerstvo; strateško udruživanje u hotelijerstvu; konkurentnost; Hrvatska
Hrčak ID:
135190
URI
Datum izdavanja:
1.6.2014.
Posjeta: 3.593 *