Pregledni rad
IZ HRVATSKE RENESANSE: O ODGOJU I GLAZBI
Ennio Stipčević
orcid.org/0000-0002-7632-5245
; Odsjek za povijest hrvatske glazbe, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Unatoč oskudnim raspoloživim informacijama, moguće je razabrati određene karakteristike glazbene poduke u doba renesanse u Hrvatskoj: 1) učitelji glazbe ponajprije su bili orguljaši, koji su nastavu održavali ili na zasebnim seminarima, ili pak u sklopu katedralnih škola, a predavali su najčešće koralno pjevanje (canto fermo); 2) polifono pjevanje (canto figurato) bilo je gotovo isključivo vezano uz nadbiskupska središta u Zadru, Splitu i Dubrovniku, s izuzetkom javne glazbene škole (scola di musica) u gradu Rabu, koja je bila jedina specijalizirana ustanova,
gdje se tijekom 16. st. održavala nastava iz koralnoga i polifonoga pjevanja; 3) primjer privatne humanističke škole u Korčuli pokazuje da su nastavu iz glazbene poduke mogla primati i djeca iz patricijskih porodica; 4) u Dubrovniku je Kneževa kapela djelovala uz katedralnu školu. Kneževa kapela bio je ansambl profesionalnih glazbenika, kojega je aktivnost bila u uskoj svezi s temeljnom podukom u svirci na glazbalima.
Ključne riječi
Hrvatska; renesansa; glazbena poduka; katedralne škole; humanističke škole
Hrčak ID:
154201
URI
Datum izdavanja:
19.2.2016.
Posjeta: 3.629 *