Revija za sociologiju, Vol. 23 No. 1-2, 1992.
Izvorni znanstveni članak
Sociologija i poduzetništvo
Drago Čengić
; Institut za društvena istraživanja Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
U ovom se radu razmatra odnos sociologije i poduzetništva u kontekstu razvoja hrvatske sociologije u proteklih 20-ak godina. Autor smatra da se sociolozi nisu eksplicitno bavili poduzetništvom u današnjem smislu tog pojma (čovjek kao »homo oeconomicus« u liberalnom društvu), već je poduzetništvo ciklički prisutno u raspravama o osnovnim problemima privrednog i društvenog razvoja, i to u okviru zasebnih socioloških disciplina.
Sadašnji razgovori o poduzetništvu na ovim prostorima imaju novu kvalitetu utoliko što polaze od novog koncepta privredne slobode, kao privredne slobode pojedinaca a ne samo kolektiviteta. Sve je to, uz već vidljive društvene i političke promjene, dovelo do reafirmacije poduzeća, privatnog vlasništva i managementa.
Sociološki pristup poduzetništvu traži danas: a) obrazovanje iz »ekonomske sociologije« i prakse managementa, b) suradnju sa drugim profesijama (ekonomisti, pravnici, psiholozi), c) sociološku ekspertizu konkretnih poduzetničkih i managerskih problema.
Ključne riječi
Hrčak ID:
154970
URI
Datum izdavanja:
30.6.1992.
Posjeta: 2.030 *