Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21861/HGG.2016.78.01.02

Segmentacija stanovnika Ljubljane s obzirom na njihov odnos prema okolišu

Katarina Polajnar Horvat orcid id orcid.org/0000-0001-8872-529X ; Anton Melik Geographical Institute, ZRC SAZU, Ljubljana, Slovenia


Puni tekst: hrvatski pdf 321 Kb

str. 25-44

preuzimanja: 451

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 321 Kb

str. 25-44

preuzimanja: 543

citiraj


Sažetak

Životnim stilom koji karakteriziraju sve veće materijalne potrebe i antropocentrički svjetonazor ljudi štetno utječu na okoliš te ga radikalno transformiraju. Budući da njihove djelatnosti značajno degradiraju okoliš, njihov mentalitet, svijest i ponašanje ključni su čimbenici koji utječu na povećanje ili smanjenje pritiska na okoliš. Iako se doima da ljudi koji žive u određenoj sredini imaju sličan životni stil, oni nisu homogena skupina s obzirom na razinu ekološke svijesti i prihvatljivog ponašanja prema okolišu. Ispitanici su grupirani prema karakteristikama, primjenom klaster analize, s obzirom na ispitane stavove i norme, percipiranu kontrolu ponašanja i vrijednosti te namjeru i samo ponašanje. Raspoređeni su u pet skupina: 1) skupinu „deklarativnih”, koja obuhvaća gotovo trećinu ispitanika, 2) skupinu „aktivnih”, koja uključuje petinu, 3) skupinu „štedljivih”, koja obuhvaća petinu, 4) skupinu „pasivnih”, koja uključuje skoro petinu i 5) skupinu „ravnodušnih”, koja obuhvaća desetinu ispitanika.

Ključne riječi

segmentacija potrošača; stavovi; norme; vrijednosti; percipirana kontrola ponašanja; ekološka svijest; ponašanje prema okolišu

Hrčak ID:

160208

URI

https://hrcak.srce.hr/160208

Datum izdavanja:

21.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.592 *