Izvorni znanstveni članak
Školska kultura, stres i dobrobit učitelja
Anđelka Slavić
orcid.org/0000-0002-8188-4519
; Osnovna škola don Lovre Katića, Solin
Majda Rijavec
orcid.org/0000-0001-6361-9968
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
U školi koja ima obilježja profesionalne zajednice učenja, naglašava se važ-nost stvaranja suradničke školske kulture. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati doprinos faktora suradničke školske kulture (suradničko vodstvo, suradnja učitelja, profesionalni razvoj, zajednički cilj, kolegijalna podrška i partnerstvo u učenju) u objašnjenju stresa te subjektivne i psihološke dobrobiti učitelja.
U istraživanju je sudjelovalo 256 učitelja iz sedam osnovnih škola u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Primijenjeni su: Upitnik o školskoj kulturi (Gruenert i Valentine, 1998.), Skala percipiranog stresa (Cohen, Kamarck i Mermelstein, 1983.), Skala zadovoljstva životom (Diener, Emmons, Larsen i Griffin, 1985.), Skala zadovoljstva učiteljskim poslom (Ho i Au, 2006.) i Skala psihološkog procvata (Diener i sur., 2009.). Provedenom hijerarhijskom regresijskom analizom potvrđeno je da su faktori suradničke školske kulture pozitivni prediktori dobrobiti i negativni prediktori stresa kod učitelja. Faktor partnerstvo u učenju pojedinačno najviše doprinosi objašnjenju stresa i dobrobiti učitelja.
Ključne riječi
psihološka dobrobit; stres; subjektivna dobrobit; školska kultura; učitelji
Hrčak ID:
166159
URI
Datum izdavanja:
15.1.2015.
Posjeta: 3.532 *