Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

DISLEKSIJA I POTEŠKOĆE U UČENJU STRANOGA JEZIKA

Brankica Bošnjak Terzić ; Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 544 Kb

str. 192-207

preuzimanja: 4.142

citiraj


Sažetak

Disleksiju definiramo kao specifičnu poteškoću u učenju čitanja i pisanja s posebnim naglaskom na poteškoće kodiranja i dekodiranja. U radu je riječ o poteškoćama koje učenici s disleksijom imaju pri učenju stranoga jezika. Navode se istraživanja koja su se bavila utjecajem materinskoga jezika na učenje stranoga jezika među učenicima s disleksijom te istraživanja o utjecaju ortografije na učenje stranoga jezika. Ortografska transparentnost odnosi se na predvidivost izgovora riječi s obzirom na njihov pisani oblik. Opisana je razlika između transparentne i netransparentne ortografije te utjecaj netransparentne ortografije na učenje stranoga jezika. Prijedlozi kako postupati s disleksičnom djecom navedeni su na kraju rada.


Ključne riječi

disleksija; čitanje; ortografija; pisanje; strani jezik

Hrčak ID:

174077

URI

https://hrcak.srce.hr/174077

Datum izdavanja:

30.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.411 *