Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Kompetencije učitelja i polazak djeteta u osnovnu školu u svjetlu nove kurikularne reforme

Ida Somolanji Tokić orcid id orcid.org/0000-0002-0566-2260 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 263 Kb

str. 423-439

preuzimanja: 844

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 263 Kb

str. 440-440

preuzimanja: 706

citiraj


Sažetak

Pedagogija početak formalnog školovanja prepoznaje kao značajan trenutak djetetova života koje je razvojno izrazito bitno, a ujedno i jedno od stresnijih u djetinjstvu. Polasku u osnovnu školu može se pristupiti kroz različito shvaćanje djeteta što je dovelo do nedostatka konsenzusa i temeljnog razumijevanja procesa polaska. U Republici Hrvatskoj nova kurikularna reforma kao jedan od svojih bitnijih reformskih postupaka uzima snižavanje dobne granice za polazak djeteta u osnovnu školu. U ovom radu prezentirat će se osnovne teorijske postavke o procesu polaska u osnovnu školu te će se istaknuti uloga visokoškolskih ustanova u rješavanju problema i izazova koji stoje pred hrvatskim obrazovnim sustavnom prihvaćanjem snižavanja dobne granice djeteta za polazak u osnovnu školu. Analizom sadržaja učiteljskih studijskih programa u Republici Hrvatskoj ukazalo se na potrebu usklađivanja studijskih programa s potrebama budućih učitelja za kvalitetan rad s djecom predškolske, odnosno rane školske dobi.

Ključne riječi

analiza sadržaja; dob djeteta; proces polaska u osnovnu školu; učiteljski studijski programi

Hrčak ID:

178100

URI

https://hrcak.srce.hr/178100

Datum izdavanja:

22.9.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.312 *