Prethodno priopćenje
Ograda Otta Wagnera kao primjer urbane opreme Beča i Dubrovnika
Irena Kraševac
orcid.org/0000-0002-0494-3757
; Institut za povijest umjetnosti, Zagre
Sanja Žaja Vrbica
; Sveučilište u Dubrovniku, Odjel za umjetnost i restauraciju, Dubrovnik
Sažetak
Prostorno planiranje Dubrovnika krajem 19. i početkom 20. stoljeća uključilo je širenje grada prema zapadnoj strani i bolje prometno povezivanje Gruža sa starim gradom. Trasiranje ceste kojom je prošla i tramvajska pruga na predjelu Boninovo, uključilo je postavljanje zaštitne ograde na samom rubu ceste i strme litice prema moru. Na temelju arhivskoga gradiva sačuvanog u Državnom arhivu u Dubrovniku, članak rekonstruira projekt uvođenja tramvaja u Dubrovnik i s tim povezane urbanističke zahvate na Boninovu te dopremu i postavljanje kovane ograde izrađene u bečkoj tvornici »IG. Gridl« prema nacrtima arhitekta Otta Wagnera za bečku gradsku željeznicu. Ograda predstavlja zanimljiv primjer bečke secesijske urbane opreme vješto uklopljene u dubrovačke vizure.
Ključne riječi
Dubrovnik; urbanističko planiranje; urbana oprema; Otto Wagner; kovana ograda
Hrčak ID:
178223
URI
Datum izdavanja:
30.11.2016.
Posjeta: 2.072 *