Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31727/m.19.4.6

Stavovi hrvatskih potrošača mesa prema proizvodima proizvedenima u skladu s dobrobiti životinja

Tomislav Mikuš ; Ured za dobrobit životinja Hrvatski veterinarski institut, Zagreb
Ornela Mikuš orcid id orcid.org/0000-0001-8116-3159 ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Željka Mesić ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Lidija Kozačinski ; Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 5.693 Kb

str. 300-307

preuzimanja: 616

citiraj


Sažetak

Procesi odlučivanja u kontekstu poljoprivredno-prehrambene politike i poljoprivredno-prehrambene industrije ne mogu biti dovršeni bez uključivanja stavova potrošača. Koncept uzgoja u skladu sa zahtjevima za dobrobit životinja u Hrvatskoj na početku je svog razvoja. Isto tako, ne postoji dovoljno informacija o stavovima hrvatskih potrošača mesa naspram takvog načina uzgoja i proizvoda proizvedenih u skladu sa zahtjevima za dobrobit životinja. Svrha ovog istraživanja bila je sakupiti informacije o ponašanju potrošača mesa pri kupnji crvenog mesa i testirati njihovo opće znanje o dobrobiti u uzgoju životinja. Potrošački stavovi prikupljeni su s pomoću polu-strukturiranog intervjua licem u lice, na uzorku od 187 potrošača, u mesnicama i na tržnicama. Dobiveni podaci analizirani su uni-varijantnom analizom i hi-kvadrat testom te uspoređeni s mnogobrojnim istraživanjima o dobrobiti životinja i time povezanim temama. Rezultati sugeriraju da spol ispitanika ima značajan utjecaj na mišljenje o dobrobiti životinja (P<0,05), dok se imućniji ispitanici (s višim prihodom po kućanstvu) nalaze na granici značajnosti (p=0,053) spremnosti na kupnju proizvoda u skladu sa zahtjevima za dobrobit životinja u budućnosti. Izvorni doprinos ovog istraživanja predstavlja utvrđivanje stavova hrvatskih kupaca prema proizvodima i proizvodnji u skladu sa zahtjevima za dobrobit životinja i njihovo poznavanje koncepta proizvodnje u skladu sa zahtjevima za dobrobit životinja.

Ključne riječi

stavovi potrošača; intervju; dobrobit životinja; crveno meso; Hrvatska

Hrčak ID:

185169

URI

https://hrcak.srce.hr/185169

Datum izdavanja:

18.7.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački talijanski španjolski

Posjeta: 2.755 *