Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

URBANA MOBILNOST

Dijana Bošnjak orcid id orcid.org/0000-0002-2171-2467 ; studentica 4. godine Pravnog fakulteta Osijek
Iva Ižaković ; studentica 4. godine Pravnog fakulteta Osijek


Puni tekst: hrvatski pdf 4.725 Kb

str. 77-94

preuzimanja: 625

citiraj


Sažetak

Krajem 20. te početkom 21. stoljeća sve su izraženije promjene koje se ne događaju samo u pojedinim zemljama ili dijelovima svijeta, nego su globalnih razmjera. Jedna od njih je urbanizacija koja neizbježno dovodi do deruralizacije. Nagli i snažni porast broja gradskog stanovništva i općenito širenja gradova, utjecao je i doveo do promjena u gradskom prometu. Suvremeni gradovi, a posebice oni s velikom površinom i brojem stanovnika, suočavaju se s prometnim preopterećenjima, stoga im je nužna organizacija prometne infrastrukture. Zagušenost, onečišćenje okoliša, prevelika buka samo su neki od negativnih utjecaja koji su nažalost prisutni u mnogim svjetskim gradovima. Zato ljudi, radi očuvanja vlastita zdravlja i mirnijega života, odlaze iz središta grada i nastanjuju se na gradskoj periferiji. U središtima gradova većinom ostaju poslovni prostori i sve što je s njima u vezi. Zato do najvećih zagušenja u gradskom prometu dolazi tijekom dnevnih migracija na posao i s posla. U ovom radu opisat ćemo neke od spomenutih problema gradskoga prometa, ali i ponuditi rješenja radi njihova učinkovitog otklanjanja. Korištenje javnoga prijevoza, bicikala ili odlazak na posao pješice dopuštaju li to prostorne udaljenosti, samo su neke od alternativa koje mogu doprinijeti smanjenju broja osobnih automobila, boljem funkcioniranju gradskog prometa, a samim time i ostalih gradskih aspekata.

Ključne riječi

grad; urbanizacija; gradski promet; zagušenost; zaštita okoliša

Hrčak ID:

188420

URI

https://hrcak.srce.hr/188420

Datum izdavanja:

28.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.910 *