Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

MARKETINŠKI PRISTUP INTEGRIRANOM LOKALNOM RAZVOJU U BOSNI I HERCEGPVINI

Fahrudin Fehrić ; Sveučilište ,,Vitez“ Travnik, Školska 23.
Kemo Čamdžija
Sanja Zekić orcid id orcid.org/0000-0002-9440-7164 ; SSveučilište ,,Vitez“ Travnik, Školska 23


Puni tekst: hrvatski pdf 158 Kb

str. 1-14

preuzimanja: 407

citiraj


Sažetak

Autori u ovom članku analiziraju i daju odgovore na pitanja kako primijeniti naučni koncept marketing menadžment prakse iz razvijenog poslovnog svijeta na rad lokalne samouprave u domaćem poslovnom okruženju, kako bi se, u uslovima sveopšte pojačane tržišne konkurencije, privukle nove investicije domaćih i inostranih investitora, nove tehnologije i potpuno novi koncept marketinškog poslovanja. Marketing planiranjem lokalna samouprava osmišljava, razvija, realizuje i prati realizaciju usluga, determiniše lokalne ciljeve i načine njihove realizacije, objedinjava faktore razvoja privlačeći investicije, domaća i strana preduzeća i turiste. Nadalje, marketing planiranjem se upravlja procesom stvaranja imidža općine, realizuje “upakivanje prostora” kao proizvoda, usmjerava na “proizvodnju” lokalnog dobra u cilju dodatnog lokalnog privrednog razvoja. Marketing aktivnosti su istovremeno i instrument za postizanje zadovoljstva građana, osnova za izgradnju pozitivnog imidža općine, faktor poboljšanja aktivnosti općine, pokretač razvoja općine i stvaralac imidža dobre javne uprave. Marketing planiranje lokalnog razvoja podrazumijeva proaktivan i odgovoran pristup korištenju lokalnih potencijala i oblikovanju i ostvarivanju budućnosti lokalne zajednice. Istraživanja u oblasti lokalnog razvoja pokazala su izostanak istinske opredijeljenosti ključnih lokalnih aktera za marketinški pristup poslovanju i razvoju lokalne zajednice. Na osnovu urađene analize istraživanja uticaja marketing komunikacijskih aktivnosti kao što su oglašavanje, odnosi s javnošću i direktni marketing na integrirani lokalni razvoj, utvrđeno je da najveći uticaj, prema mišljenju ispitanih zaposlenika u lokalnoj upravi, imaju odnosi s javnošću, a najmanji direktni marketing. Na osnovu urađene analize istraživanja uticaja najznačajnijih faktora lokalnog ekonomskog razvoja kao što su lokacija i prirodna bogatstava, razvijenosti privatnog sektora, primjene javno-privatnog partnerstva, sposobnosti menadžmenta u lokalnoj zajednici, zainteresiranosti građana za aktivno učešće u procesu planiranja i realizacije aktivnosti lokalnog ekonomskog razvoja i političke pripadnosti lokalnog menadžmenta na lokalni ekonomski razvoj, utvrđeno je da najveći uticaj, prema mišljenju zaposlenika u lokalnoj upravi, ima razvijenost privatnog sektora, a najmanji zainteresiranost građana za aktivno učešće u procesu planiranja i realizacije aktivnosti lokalnog ekonomskog razvoja.

Ključne riječi

marketing planiranje; integrirani ekonomski razvoj; faktori lokalnog ekonomskog razvoja; zadovoljstvo građana

Hrčak ID:

188870

URI

https://hrcak.srce.hr/188870

Datum izdavanja:

7.11.2017.

Posjeta: 922 *