Acta Iadertina, Vol. 10 No. 1, 2013.
Prethodno priopćenje
Kompetencije učenika i nastavnika za 21. stoljeće
Jasmina Vrkić Dimić
; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju
Sažetak
U radu se promišlja o kompetencijama nužnima za kvalitetan i produktivan život u 21. stoljećuobilježen širokom primjenom IKT-a u svim područjima života i rada. Daje se prikaz različitihmodela kompetencija u kojima se uz razvijene vještine informatičke i informacijske pismenostinalaze i šire kompetencije kao što su, primjerice, komunikacijske, suradničke, kompetencije zakreativno i kritičko mišljenje i rješavanje problema i sl. Posebna se pozornost posvećuje identifikacijiaktualnih vještina i kompetencija učenika i nastavnika koje podržavaju učenje i poučavanjete se nadalje razvijaju kroz suvremenu otvorenu nastavu. Kako bi nastavnici bili u mogućnostiučinkovito integrirati IKT u procese nastavnog učenja i poučavanja potrebne su im izgrađenevještine i kompetencije dvije vrste: barem osnovne vještine informatičke pismenosti te multimedijskedidaktičke kompetencije. Dok osnovne tehnološke vještine nastavnici mogu razviti na uobičajenimračunalnim tečajevima namijenjenima široj javnosti, izgrađivanje multimedijskih didaktičkihkompetencija zahtijeva specijaliziranu obuku namijenjenu nastavnicima, a koja je usmjerena premaspecifičnim metodama uporabe IKT-a u nastavi. Kako kompetencije predstavljaju dinamičanfenomen uvjetovan karakteristikama određenog konteksta i promjenjiv kroz vrijeme, potrebno jekontinuirano promišljati o vještinama i kompetencijama nužnima za život u 21. stoljeću.
Ključne riječi
IKT; kompetencije; nastavnici; suvremena nastava; učenici
Hrčak ID:
190113
URI
Datum izdavanja:
14.10.2017.
Posjeta: 19.917 *