Politehnika i dizajn, Vol. 4 No. 1, 2016.
Stručni rad
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2016-4-1-03
AUTODESK MAYA – MODELIRANJE KORIŠTENJEM POLIGONA
Andrija Bernik
; Sveučilište Sjever, Sveučilišni centar Varaždin, Varaždin, Hrvatska
Zvonimir Sabati
; Fakultet organizacije i informatike Varaždin, Hrvatska
Luka Raljević
; Sveučilište Sjever, Sveučilišni centar Varaždin, Varaždin, Hrvatska
Sažetak
U završnom radu se istražuju mogućnosti modeliranja pomoću poligona. U početku se objašnjavaju razlozi odabira teme i upoznaje sa samim 3D modeliranjem i njegovim utjecajem u djelatnostima kao što su arhitektura, medicina, dizajn zabavnih sadržaja i druge. Potom se govori o programu Autodesk Maya koji je uzet kao programski alat za izradu praktičnog dijela završnog rada. U tom se poglavlju objašnjavaju alati i tehnike korištene u 3D modeliranju te se iste uspoređuju, pritom navodeći njihove prednosti i nedostatke. Također se prikazuju i objašnjavaju različiti načini teksturiranja i osvjetljenja scene. U nastavku se Maya uspoređuje sa nekolicinom drugih popularnih programa za 3D modeliranje. Predstavljene su sličnosti i razlike u radu s poligonima kod jednih i kod drugih. U praktičnom dijelu izrađen je model konceptnog automobila s priloženim setom slika završne kompozicije. Govori se oprocesu osmišljanja dizajna, izradi skice, osnovnog oblika, dodavanju rezolucije modelu, teksturiranju, postavljanju rasvjete te izradi završne kompozicije
Ključne riječi
3D modeliranje; Autodesk Maya; Poligon; Renderiranje; Teksturiranje
Hrčak ID:
192135
URI
Datum izdavanja:
15.3.2016.
Posjeta: 2.075 *