Prethodno priopćenje
Turistička djelatnost : od ljubavi do fobije (i natrag?)
Mladen Knežević
orcid.org/0000-0001-6737-2114
; Libertas međunarodno sveučilište
Sažetak
Uobičajilo se da se turizam prikazuje kao jedna od najbrže rastućih gospodarskih djelatnosti.
Prikazuje se udio u BDP-u, zaposleni i, često, mogućnosti za zapošljavanje slabije
obrazovane radne snage. I tako je to širom svijeta, uz manja i veća odstupanja. U nekim
zemljama je razvoj turizma doveo do radikalne promjene načina života lokalnog stanovništva,
koje ili mora napustiti ta područja, ili mora snositi neizdrživo visoke životne troškove.
To je, posebno u nekim gradovima Italije i Španjolske dovelo do oštrog protivljenja
ovakvom načinu razvoja turističke djelatnosti. Ovi prosvjedi su označeni kao „turizmofobija“,
što konceptualno ne odgovara sadržaju tog pojma. „Turizmofobija“ bi, naime, sugerirala
nerealan strah, dok je strah odnosno protivljenje stanovništva utemeljen na sasvim
realim pokazateljima.
Ključne riječi
održivost; turizam; turizmofobija; Španjolska; Italija; Hrvatska
Hrčak ID:
196107
URI
Datum izdavanja:
26.2.2018.
Posjeta: 1.380 *