Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Analiza mogućnosti transfera politike iz austrijskog u hrvatski sustav razvoja vještina

Nikola Buković orcid id orcid.org/0000-0002-1810-7506


Puni tekst: hrvatski pdf 255 Kb

str. 97-118

preuzimanja: 440

citiraj


Sažetak

Osnovno pitanje koje se razmatra u ovom radu jest analiza karakteristika, razlikovnih točaka i mogućnosti transfera pojedinih elemenata politike razvoja vještina iz austrijskog u hrvatski sustav. Analizi autor pristupa oslanjajući se na tipologiju sustava razvoja vještina u razvijenim industrijskim demokracijama. Ta tipologija koju su razvili Busemeyer i Trampusch razlikuje četiri skupine sustava razvoja vještina: etatističke, liberalne, segmentalističke i kolektivne, kojima s obzirom na svoje institucionalne karakteristike pripada i Austrija. Analitički proces je podijeljen na dva segmenta. U prvom autor odvojeno razmatra strukturu hrvatskog i austrijskog sustava razvoja vještina, s posebnim naglaskom na njihovu dominantnu odrednicu: srednje strukovno obrazovanje. U sklopu tog segmenta se razmatra i smjer recentnih reformi u svakom sustavu. U drugom segmentu analiziraju se ključni dodirni, ali i razlikovni faktori između dva sustava. Zaključci su podijeljeni u dvije skupine. Prvi objašnjavanju glavne uzroke razlika u strukturi dvaju sustava, dok drugi razmatraju mogućnosti njihova prevladavanja kroz transfer politike.

Ključne riječi

institucije; strukovno obrazovanje; Austrija; Hrvatska; transfer politike

Hrčak ID:

203851

URI

https://hrcak.srce.hr/203851

Datum izdavanja:

12.7.2018.

Posjeta: 1.398 *