Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.27.4.01

Učinci STEM intervencijskoga programa u osnovnim školama na stavove i interese učenika: primjena tehnike uparivanja prema sklonosti

Toni Babarović orcid id orcid.org/0000-0003-0838-3205 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Predrag Pale ; Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Josip Burušić orcid id orcid.org/0000-0002-0933-2189 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 498 Kb

str. 583-604

preuzimanja: 1.358

citiraj


Sažetak

Uz velik broj programa usmjerenih prema poboljšanju uspjeha
učenika u STEM predmetima ili povećanju njihova interesa za
STEM područje, jača i svijest o metodološkim izazovima u
organizaciji, provedbi i evaluaciji STEM intervencija. U ovom je
radu evaluirana učinkovitost jedne STEM intervencije kvazieksperimentalnim istraživanjem u kojem je sudjelovalo 1484 učenika, 4., 5. i 6. razreda osnovne škole. Mjere učinka tretmana
bile su stavovi prema zaposlenima u STEM području te interesi za
STEM zanimanja. Pri provjeri učinkovitosti intervencije primijenjena
je tehnika uparivanja prema sklonosti (eng. Propensity Score
Matching). Rezultati pokazuju da se STEM intervencijom mogu, u
maloj mjeri, povećati pozitivni stavovi prema znanstvenicima te
da dolazi do malih pozitivnih pomaka i u povećanju STEM
interesa kod mlađih učenika. Istraživanjem se pokazalo da
tehnika uparivanja prema sklonosti ima svoju primjenu u
evaluacijskim istraživanjima intervencija u obrazovanju.

Ključne riječi

STEM; evaluacija intervencije; tehnika uparivanja prema sklonosti; stavovi prema znanstvenicima; profesionalni interesi

Hrčak ID:

207816

URI

https://hrcak.srce.hr/207816

Datum izdavanja:

7.11.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.060 *