Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.27.4.01
Učinci STEM intervencijskoga programa u osnovnim školama na stavove i interese učenika: primjena tehnike uparivanja prema sklonosti
Toni Babarović
orcid.org/0000-0003-0838-3205
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Predrag Pale
; Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Josip Burušić
orcid.org/0000-0002-0933-2189
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Sažetak
Uz velik broj programa usmjerenih prema poboljšanju uspjeha
učenika u STEM predmetima ili povećanju njihova interesa za
STEM područje, jača i svijest o metodološkim izazovima u
organizaciji, provedbi i evaluaciji STEM intervencija. U ovom je
radu evaluirana učinkovitost jedne STEM intervencije kvazieksperimentalnim istraživanjem u kojem je sudjelovalo 1484 učenika, 4., 5. i 6. razreda osnovne škole. Mjere učinka tretmana
bile su stavovi prema zaposlenima u STEM području te interesi za
STEM zanimanja. Pri provjeri učinkovitosti intervencije primijenjena
je tehnika uparivanja prema sklonosti (eng. Propensity Score
Matching). Rezultati pokazuju da se STEM intervencijom mogu, u
maloj mjeri, povećati pozitivni stavovi prema znanstvenicima te
da dolazi do malih pozitivnih pomaka i u povećanju STEM
interesa kod mlađih učenika. Istraživanjem se pokazalo da
tehnika uparivanja prema sklonosti ima svoju primjenu u
evaluacijskim istraživanjima intervencija u obrazovanju.
Ključne riječi
STEM; evaluacija intervencije; tehnika uparivanja prema sklonosti; stavovi prema znanstvenicima; profesionalni interesi
Hrčak ID:
207816
URI
Datum izdavanja:
7.11.2018.
Posjeta: 3.060 *