Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15644/asc52/4/1
Percepcija okruženja za učenje studenata dentalne medicine u Hrvatskoj, Indiji i Nepalu
Manu Batra
; Zdravstveni stomatološki centar Surendera Dental College i Research Institut, Sri Ganganagar, Indija
Ana Ivanišević Malčić
orcid.org/0000-0002-1380-0029
; Zavod za endodonciju i restaurativnu stomatologiju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Aasim Farooq Shah
; Zavod za javno zdravstvo te Državni fakultet i bolnica Shireen Bagh, Srinagar, Džamu i Kašmir, Indija
Reshu Agrawal Sagtani
orcid.org/0000-0002-0312-2690
; Zavod za javno zdravstvo - Akademija i zdravstveni centar Patan, Lagankhel, Lalitpur, Nepal
Ivana Medvedec Mikić
; Zavod za endodonciju i restaurativnu stomatologiju Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, Hrvatska
Petra Tariba Knežević
; Zavod za stomatološku protetiku Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, Hrvatska
Silvana Jukić Krmek
orcid.org/0000-0002-2305-4082
; Zavod za endodonciju i restaurativnu stomatologiju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Davor Illeš
; Zavod za stomatološku protetiku Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Cilj: Željela se procijeniti percepcija studenata dentalne medicine iz različitih okolina za učenje u Hrvatskoj, Indiji i Nepalu. Postupci: Istraživanje je provedeno tijekom akademske godine 2016./17. Ukupno je sudjelovalo 849 studenata dentalne medicine – 188 iz Hrvatske, 373 iz Indije i 288 iz Nepala. Oni koji nisu ispunili upitnik nisu uzeti u obzir. Primijenjen je Upitnik za studente dentalne medicine o okolini za učenje (engl. Dental Student Learning Environment Survey – DSLES) koji se sastojao od 55 pitanja svrstanih u 7 kategorija. Njima su se mjerile percepcije fleksibilnosti, interakcija među studentima, emocionalno ozračje, potpora, stečeno iskustvo, organizacija i širina interesa. U statističkoj analizi podataka korišten je Kolmogorov-Smirnovljev test. Kruskal-Wallisova neparametrijska ANOVA također je upotrijebljena u testiranju razlika između zemalja. Post hoc analiza obavljena je s pomoću Ranksovih tablica i medijanskoga testa. Rezultati: Odgovorilo je 26,9 % studenata. Značajne razlike između zemalja nađene su za sve varijable DSLES upitnika (Kruskal-Wallis, p < 0,01). Medijanski test također je pokazao značajne razlike za sve varijable DSLES-a (p < 0,01). Kategorije s najvišim srednjim vrijednostima ocjena su interakcije među studentima u Indiji i Nepalu te emocionalno ozračje
u Hrvatskoj. Zaključak: Studenti u Hrvatskoj ocijenili su svoj fakultet samo ocjenama odličan i dobar, a njihovi kolege u Indiji i Nepalu bili su kritičniji. Unatoč različitim okolnostima u trima zemljama, fleksibilnost je identificirana kao područje slabosti u svim tim sustavima
obrazovanja.
Ključne riječi
kurikul; dentalna edukacija, diplomska; studenti dentalne medicine; učenje; ankete i upitnici
Hrčak ID:
213446
URI
Datum izdavanja:
19.12.2018.
Posjeta: 3.010 *