Stručni rad
Preferencije u odabiru rodno tipiziranih i rodno neutralnih igračaka kod djece predškolske dobi
Vedrana Kuti
Lara Cakić
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Igračke potiču razvoj različitih kognitivnih, socijalnih i motoričkih dječjih vještina. Cilj je istraživanja bio ispitati preferencije rodno tipiziranih i rodno neutralnih igračaka kod djece predškolske dobi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 93 predškolske djece u dobi od 4 do 5 godina (N=93). Djeca su za 30 igračaka koje su prethodno navela kao omiljene igračke, procjenjivala su jesu li te igračke „za djevojčice“, „za dječake“ ili „za djevojčice i dječake“. U ispitivanju preferencija rodno tipiziranih i rodno neutralnih igračaka kod djece upotrebljavale su se one igračke koje su najviše puta odabrane kao rodno tipizirane igračke, tri za djevojčice i tri za dječake te tri rodno neutralne igračke. Djeca su većinom preferirala rodno tipizirane igračke. Najviše su to činile djevojčice za djevojčice (94.12%), a najmanje dječaci za dječake (71.43%) što nije konzistentno ostaloj literaturi. Odabrane igračke za djevojčice bile su vezane uz ljepotu i njegu, te pastelnih i ružičastih boja, a za dječake vezane uz uzbuđenje i nasilje, plavih i crnih boja.
Ključne riječi
djeca u dobi od četiri i pet godina; igra; izbor igračaka; spolni stereotipi
Hrčak ID:
216731
URI
Datum izdavanja:
21.12.2018.
Posjeta: 3.471 *