Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Povezanost relativne mase školske torbe i spolno-dobnih razlika djece osnovne škole

Mario Kasović ; University of Zagreb, Faculty of Kinesiology, Croatia; Faculty of Sport Studies, Masaryk University, Czech Republic
Larisa Gomaz ; Sveučilište u Zagrebu, Kineziološki fakultet
Martin Zvonar ; Faculty of Sport Studies, Masaryk University, Czech Republic


Puni tekst: hrvatski pdf 819 Kb

str. 31-36

preuzimanja: 289

citiraj


Sažetak

Ova studija istraživala je relativnu masu školske torbe i njenu povezanost sa spolno-dobnim razlikama djece školskog uzrasta od prvog do devetog razreda u osnovnim školama grada Brna u Češkoj. Mjerenja morfoloških karakteristika djece i mase školske torbe provedena su u pet različitih škola. U ovoj studiji sudjelovalo je ukupno 584 školske djece, 44,35% djevojčica (N = 259) i 55,65% dječaka (N = 325), prosječne dobi 9,67 (± 2,4) godine i tjelesne mase 37,5 kg (± 13, 4). Srednja masa školske torbe iznosila je 4,93 kg (± 1,32) i predstavljala je 14,0% (± 0,5) srednje tjelesne mase djece. U statističkoj analizi korištenjem faktografske ANOVA, uz statističku značajnost od p ≤ 0.05, uočena je statistički značajna razlika između relativne mase školske torbe prema dobi ispitanika (p = 0,000). Školarci u prva četiri razreda imaju statistički značajnu veću relativnu masu školske torbe u odnosu na njihove starije kolege. S druge strane, ne postoji statistički značajna razlika između relativne mase školske torbe i spola (p = 0,240), ali postoji statistički značajna razlika između relativne mase školske torbe i interakcije između spola i dobi (p = 0,006). Ovo istraživanje je pokazalo da školarci u njihovoj ranoj fazi imaju veće opterećenje školskom torbom što predstavlja veliki faktor rizika tijekom vrlo osjetljive faze njihovog rasta i razvoja.

Ključne riječi

školarci; relativna masa školske torbe; opterećenje školske torbe; zdravlje djeteta

Hrčak ID:

237529

URI

https://hrcak.srce.hr/237529

Datum izdavanja:

30.4.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.361 *