Stručni rad
ŠKOLA SUMMERHILL
Dragica Kosi
; Osnovna škola Hajdina
Sažetak
Škola Summerhill osnovana je 1921. godine, a zaživjela je 1930. godine u Engleskoj, pod vodstvom Alexandera Sutherlanda Neilla. Postala je poznata uglavnom zbog autonomije djece. Cilj je bio razviti djetetovu holističku osobnost od djetinjstva do puberteta i tretirati ga kao individuu. Djeca trebaju biti aktivno i neovisno motivirana za školsko učenje. Djeci se ništa ne nameće, samo se na njihov zahtjev pomaže postizanje željenog cilja ili znanja. Summerhillova glavna ideja zapravo škola po mjeri djeteta, a ne dijete po mjeri škole. Djeci je dana sloboda da se igraju na neodređeno vrijeme, oni sami odlučuju hoće li ili neće ići na predavanja, što obući, što raditi tijekom dana... Sloboda njihovog izbora podržana je odobravanjem. Oni također uče prepoznati zakone djelujući neovisno, postavljajući životna pravila te djelovati i živjeti po zakonima koje donose. I učenici i nastavnici slijede ista pravila. Summerhill je stoga samoupravna škola u kojoj djeca pokazuju zdrav odnos prema sebi i drugima. Prema različitim analizama, školski uspjeh je bio prosječan. Glavni cilj i suština Summerhillovog obrazovnog sustava bio je razviti djetetovu snažnu mentalnu ravnotežu koja će im omogućiti da uživaju u životu i sreća je na prvom mjestu.
Ključne riječi
Summerhill, alternativni obrazovni koncept, obrazovanje, samoupravljanje, samoinicijativa.
Hrčak ID:
242197
URI
Datum izdavanja:
21.8.2020.
Posjeta: 3.512 *