Pregledni rad
https://doi.org/10.21464/mo.27.2.7
Slika suvremenog odgojitelja u paradigmi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Željka Pintar
orcid.org/0000-0003-1178-9222
; Dječji vrtić Kustošija, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U radu se tematizira preobrazba tradicionalnog odgojitelja biheviorističke odgojno-obrazovne paradigme, svojstvene socijalističkom razdoblju u Republici Hrvatskoj, u suvremenog odgojitelja, zagovornika konstruktivističkog odgojno-obrazovnog koncepta, svojstvenog razdoblju demokratskog života u istom kontekstu. U radu se nastoji uputiti na ključne razlike između tradicionalnog i suvremenog odgojitelja, a ujedno i na njihove srodnosti, kako bi se bolje razumjela očekivanja i kriteriji za procjenu uspješnosti djelovanja u aktualnoj odgojno- obrazovnoj djelatnosti. Tematizira se implicitna pedagogija kao odgojiteljeva subjektivna odgojno-obrazovna teorija te se ukazuje na opravdanost shvaćanja implicitne pedagogije kao ključnog konstrukta odgojno-obrazovnog koncepta. Također se upućuje i na važnost refleksivne prakse kao sastavnice odgojiteljeva profesionalnoga razvoja te se problematizira provedba akcijskih istraživanja kao instrumenta razvoja odgojiteljeve djelatnosti.
Ključne riječi
suvremeni odgojitelj; implicitna pedagogija; akcijsko istraživanje
Hrčak ID:
247957
URI
Datum izdavanja:
16.12.2020.
Posjeta: 5.349 *