Stručni rad
https://doi.org/10.38190/ope.10.2.7
Online studiranje kao uspješna metoda obrazovanja demografski starijih skupina na primjeru odabrane institucije
Rudi Štekl
orcid.org/0000-0002-6879-6207
; Europska poslovna škola Zagreb
Sažetak
Online studiranje ili učenje na daljinu novi je model obrazovanja u Republici Hrvatskoj koji dobiva sve veću prihvaćenost kod svih dobnih skupina polaznika. Ovakav model posebno kod visokog obrazovanja dobiva sve veću zastupljenost kod visokoobrazovnih institucija u Hrvatskoj. Online studiranje relativna je novina u sustavu obrazovanja Republike Hrvatske koja se susreće s raznom problematikom, a jedna od osnovnih je stigmatizacija koju trenutno ovaj model prolazi, percepcija javnosti da je online studiranje zapravo „online tečaj“. Jednako tako navedeni novi i inovativan model nudi široki spektar prilagodbe i individualiziranja svakom pojedinom polazniku studentu što je novina u sustavu obrazovanja. Ovakav su model zapadnoeuropske visokoobrazovne institucije davno implementirale u svoje sustave. Primarni cilj ovoga rada je prikazati socio-demografsku skupinu polaznika online studija jedne visokoobrazovne institucije u jednoj regiji Hrvatske. Cilj ovoga rada je i ujedno objasniti online studiranje ili učenje na daljinu u Republici Hrvatskoj, prikazati koji su izazovi, nedostaci i mogućnosti s kojima se susreću studenti koji pohađaju online studij i institucije koje ih imaju u ponudi. Kroz rad je prikazan konkretan primjer demografske skupine studenata u jednoj regiji Republike Hrvatske na primjeru jedne visokoobrazovne institucije te razlozi zašto su odabrali baš ovaj model. Uloga i značaj ovakvih inovativnih modela obrazovanja sve je više izražena upravo u vidu potreba tržišta odnosno osoba koje ih pohađaju. U konačnici polaznici su ti koji određuju perspektivu i budućnost ovakvih novih modela obrazovanja.
Ključne riječi
online studiranje; novi model; obrazovanje
Hrčak ID:
248137
URI
Datum izdavanja:
17.12.2020.
Posjeta: 2.297 *