Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22572/mi.26.2.5

FM radio u vrijeme pandemije bolesti COVID-19: slučaj Grada Zagreba i Zagrebačke županije

Marina Mučalo orcid id orcid.org/0000-0003-2577-3707 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Anita Šulentić orcid id orcid.org/0000-0003-2331-4937 ; doktorandica Sveučilišta Sjever
Damir Jugo ; Visoka škola za komunikacijski menadžment Edward Bernays


Puni tekst: hrvatski pdf 575 Kb

str. 101-124

preuzimanja: 765

citiraj


Sažetak

Hrvatska radiodifuzija ima gotovo stogodišnju tradiciju koja, osim programa javnoga radijskog servisa (Hrvatskog radija), počiva na nakladnicima odnosno koncesionarima za radijsko emitiranje raznih područja čujnosti, većinom komercijalnoga programskog usmjerenja. Radijski medij dosad je bio poznat po svojoj programskoj fleksibilnosti i brzoj prilagodbi iznenadnim i kriznim situacijama te vodećoj ulozi u informiranju svojih sredina tijekom njihova trajanja. Hrvatsku je tijekom ožujka i travnja 2020. godine zahvatila epimedija COVID-19 koja je rezultirala nizom strogih izolacijskih mjera i priprijećenim kaznama za njihovo kršenje. Gotovo u isto vrijeme, Zagreb je 22. ožujka 2020. pogodio i snažan potres magnitude 5,5 po Richteru, a tijekom idućih tjedana i deseci slabijih. Jedinstvenost ove dvostruke krize predstavljala je ključni razlog za provođenje istraživanja o snalaženju radija u tim kriznim okolnostima. Odabir vremenskog okvira (od 26. ožujka do 27. travnja 2020.) učinjen je namjerno, s ciljem „snimanja“ situacije u vremenu u kojem se kriza zaista i odvijala. Poseban motiv jest i činjenica da je uloga radija u kriznim situacijama izrazito malo zastupljena u recentnoj domaćoj znanstvenoj produkciji. Metodološki, riječ je o kvalitativnom i deskriptivnom istraživanju koje se temelji na analizi odgovora iz upitnika. Pitanja otvorenog tipa (30 pitanja) grupirana su u tri glavne teme i to organizaciju rada na radiju, uređivačku politiku i komunikaciju sa slušateljima. Upitnik je poslan svim radijskim nakladnicima na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije (N=22), od čega ih se 13 (56,5 %) odazvalo i sudjelovalo. Rezultati su pokazali da su programski sadržaji, usprkos dvjema kriznim situacijama, uglavnom ostali isti, uključujući i one informativne. Imajući na umu dinamičan rast i afirmaciju online medija, koji zahvaljujući digitalnoj tehnologiji ostvaruju podjednaku brzinu protoka svih vrsta informacija kao i FM radio, otvara se pitanje može li radio ikako zadržati svoj nekadašnji status.

Ključne riječi

FM radio; pandemija bolesti COVID-19; potres; kriza; upravljanje; program

Hrčak ID:

250790

URI

https://hrcak.srce.hr/250790

Datum izdavanja:

25.1.2021.

Posjeta: 1.674 *