Zdravstveni glasnik, Vol. 4 No. 2, 2018.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.47960/2303-8616.2018.8.33
POVEZANOST TJELOVJEŽBE I DUŠEVNOG ZDRAVLJA STUDENATA
Mario Babić
; Fakultet prirodno matematičkih i odgojnih znanosti, Sveučilišta u Mostaru, Mostar, BIH
Sažetak
UVOD: Jedan od temeljnih postulata u medicini izrečen u staroj latinskoj poslovici je u zdravom tijelu zdrav duh (“Mens
sana in corpore sano”) nedvojbeno govori o značajnoj i neraskidivoj povezanosti tijela i duše. Brojna istraživanja pokazuju
da je adekvatna i redovita tjelovježba u pozitivnoj povezanosti s dobrim zdravljem.
CILJ ISTRAŽIVANJA: Ispitati povezanost tjelovježbe i duševnog zdravlja studenata.
ISPITANICI I METODE: Za realizaciju cilja ovog istraživanja korišteni su: 1. opći sociodemografski upitnik, osobne izrade, namjenski sačinjen za ovo istraživanje i upitnik samoprocjene psihičkih simptoma SCL90-R (Symptom Check List 90)
kojim se procjenjuje tj. mjeri devet dimenzija ličnosti.
REZULTATI: Studenti fizičke kulture su statistički značajno postizali niže rezultate na podskalama opsesivno kompulzivnih simptoma, interpersonalne vurnelabilnosti, depresivnosti, anksioznosti, agresivnosti, fobija i psihotičnih obilježja
u odnosu na studente medicine. Studenti ženskog spola su statistički značajno postizali više rezultate na podskalama opsesivno kompulzivnih simptoma, depresivnosti, anksioznosti i fobija u odnosu na studente muškog spola. Studenti nižih
godina su pokazivali statistički značajno više depresivnosti i anksioznosti u odnosu na studente viših godina. Studenti slabog ekonomskog statusa su statistički značajno postizali više rezultate na podskalama somatizacije, paranoje i psihotičnih
obilježja u odnosu na studente boljeg ekonomskog statusa.
ZAKLJUČAK: Studenti fizičke kulture su statistički značajno postizali niže rezultate psihičkih simptoma i time pokazali
bolje duševno zdravlje u odnosu na studente medicine.
Ključne riječi
zdravlje; duša; tjelovježba; studenti
Hrčak ID:
257228
URI
Datum izdavanja:
30.11.2018.
Posjeta: 1.430 *