Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15176/vol58no106
Humorističan prikaz školskog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa na primjeru vizualno-verbalnih internetskih žanrova
Željko Predojević
orcid.org/0000-0003-0064-4108
; Katedra slavenskih filologija, Filozofski fakultet, Sveučilište Komenski u Bratislavi, Slovačka
Sažetak
U radu se analizira humorističan prikaz školskog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa na primjeru vizualno-verbalnih internetskih žanrova (image macro memi i viralne fotografije) u kontekstu humora o aktualnostima (engl. topical humor), tj. u suodnosu sa žanrom vica o aktualnostima (engl. topical jokes). Nudi se njihova tematsko-motivska tipologija u tri skupine motivirana najčešćim prikazima koronavirusa u školskom sustavu. Riječ je o 1) provođenju epidemioloških mjera za suzbijanje širenja koronavirusa u školama, 2) organizaciji nastavnog procesa u vrijeme pandemije te 3) reakcijama nastavnog osoblja na upute i izjave čelnika u školskom sustavu vezane uz organizaciju nastave u vrijeme pandemije. Ukazuje se na povezanost analiziranih primjera s vijestima u medijima i na satiričan prikaz čelnika u školstvu. U drugom se dijelu rada pokušava prikazati na koji se način postiže humorni učinak u vizualno-verbalnim internetskim žanrovima. Istraživanje je usmjereno na primjere objavljene na profilima društvenih mreža dviju aktivnih mrežnih stranica u sustavu obrazovanja – Nastavnici.org i Srednja.hr. Analizirani su primjeri objavljeni od početka pandemije koronavirusa u ožujku 2020. godine do kraja rujna iste godine.
Ključne riječi
Hrčak ID:
259041
URI
Datum izdavanja:
18.6.2021.
Posjeta: 1.696 *