Izvorni znanstveni članak
Stavovi nastavnika i učenika o uporabi modela u procesu poučavanja i učenja sadržaja organske kemije
Marijana Zaninović,
orcid.org/0000-0001-8388-9180
; Srednja škola Lovre Montija, Knin, Hrvatska
Meliha Zejnilagić-Hajrić
; Prirodno-matematički fakultet, Sarajevo, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi u kojoj mjeri nastavnici i učenici smatraju model značajnim nastavnim sredstvom te doprinosi li uporaba modela boljem razumijevanju sadržaja organske kemije. Istraživanje je provedeno tijekom školske godine na uzorku od 41 nastavnice kemije i 325 učenika završnih razreda gimnazijskog usmjerenja. Rezultati istraživanja pokazuju da postoje određene razlike u mišljenjima nastavnica i učenika o učestalosti uporabe modela u procesu poučavanja i učenja sadržaja organske kemije. Najčešće se koriste štapić-kuglica modeli za poučavanje strukture organskih molekula, a uloga modela u poučavanju složenijih koncepata organske kemije nije prepoznata. Rezultati pokazuju da se nastavnice i učenici slažu da aktivna uporaba modela pridonosi višoj motivaciji i boljem razumijevanju poučavanih koncepata iako samo 20 % učenika aktivno koristi modele u procesu učenja.
Ključne riječi
model; obrazovni sadržaji organske kemije; poučavanje i učenje; srednjoškolsko obrazovanje
Hrčak ID:
259416
URI
Datum izdavanja:
15.6.2021.
Posjeta: 1.008 *