Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Publika i primjeri potrošnje digitalnih sadržaja u kulturi

Miriam Mary Brgles orcid id orcid.org/0000-0001-5786-393X ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Maša Dombre ; Sveučilište Exeter, College of Life and Environmental Sciences, Exeter, UK
Andriana Matić ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 426 Kb

str. 161-177

preuzimanja: 408

citiraj


Sažetak

Rad istražuje karakteristike potrošnje u kulturi povezane s trima medijima: kazalištem, knjigom i društvenim medijima. Ti su mediji nastali u različitim povijesnim razdobljima, a njihove se forme i oblici zbog razvoja digitalne tehnologije i interneta mijenjaju te se sadržaji iz fizičkoga prostora sele u virtualni. U istraživanju je primijenjena kvalitativna metodologija; pristup teorije utemeljene na podatcima (grounded theory) i metoda fokus grupe. Rezultati pokazuju da publika digitalne sadržaje u kulturi konzumira kako bi se informirala ili stekla uvid u one sadržaje koji joj nisu dostupni drugim putem, no ona i dalje preferira konzumiranje kulture u izvornom obliku (odlazak u kazalište, čitanje tiskane knjige), jer takvo djelovanje podrazumijeva društvene interakcije, prvenstveno komunikaciju i razmjenu dojmova te potiče pristup sadržajima u kulturi podržavajući odnose s prijateljima i obitelji.

Ključne riječi

kultura; mediji; publika; potrošnja; digitalni sadržaji; interakcije

Hrčak ID:

266366

URI

https://hrcak.srce.hr/266366

Datum izdavanja:

6.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.296 *