Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Iskustva obrazovnih djelatnika u provedbi nastave na daljinu u sustavu strukovnog obrazovanja i obrazovanja odraslih republike hrvatske u uvjetima pandemije COVID- 19

Vesna Anđelić ; Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih
Mario Vučić ; Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih
Nino Buić ; Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih


Puni tekst: hrvatski pdf 476 Kb

str. 19-33

preuzimanja: 488

citiraj


Sažetak

Okolnosti i utjecaj koje je uzrokovala epidemija Covid-19 ostavila je posljedice na sustave obrazovanja u svim zemljama i na svim razinama obrazovanja od predškolskog do visokog obrazovanja (Kim 2020). Nove okolnosti nisu omogućile laganu i sustavnu tranziciju sustava obrazovanja, nego je promjena u načinu poučavanja i provođenja nastave nastupila, može se promptno. Sama ta činjenica značila je i naglu promjenu kod svih dionika sustava koji sudjeluju ili si odgovorni za funkcioniranje obrazovnog sustava pojedine zemlje. U kolovozu i studenom 2020. godine Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih provela je istraživanje o iskustvu, stavovima i potrebama odgojno-obrazovnih radnika povezanih s izvođenjem nastave na daljinu u razdoblju ožujak – lipanj, tijekom školske godine 2019./2020. Provedeno istraživanje obuhvatilo je 1348 obrazovnih radnika iz srednjih strukovnih školama i ustanovama za obrazovanje odraslih, a više od 2/3 anketiranih su nastavnici koji direktno sudjeluju u provođenju nastavnog procesa s učenicima/polaznicima. Rezultati su pokazali kako su nastavnici u većoj mjeri uspješno provodili nastavu na daljinu i kako, prema samoprocjeni, posjeduju odgovarajuće digitalne kompetencije za provođenje ovog oblika nastave, kao i da imaju visok stupanj zadovoljstva podrškom koju su dobili od nadležnog ministarstva i agencije. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao izvrsna podloga za daljnje planiranje razvojnih strategija, a posebice za kreiranje stručnih usavršavanja i drugih oblika podrške nastavnicima u provedbi nastave na daljinu. Poseban naglasak treba staviti na digitalnu pedagogiju u radu s učenicima i polaznicima.

Ključne riječi

COVID-19; Hrvatska; nastava na daljinu; obrazovanje odraslih; strukovno

Hrčak ID:

272380

URI

https://hrcak.srce.hr/272380

Datum izdavanja:

1.2.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.410 *