Odgojne znanosti, Vol. 10 No. 1(15), 2008.
Prethodno priopćenje
PEDAGOŠKA (NE)KOMPETENCIJA UČITELJ/ICA ZA UČITELJSKU ULOGU
Maja Ljubetić
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu
Vesna Kostović Vranješ
; Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti, Sveučiliše u Splitu
Sažetak
Pedagoška kompetencija učitelja/ica iznimno je važna za kvalitetu
odgojno – obrazovnog procesa, kao i za rezultat tog procesa, stoga se tom pitanju i u znanstvenoj i u stručnoj javnosti posvećuje sve više pozornosti.mPedagoški kompetentan/na učitelj/ica treba posjedovati posebna pedagoškamznanja i vještine, ali i osobine ličnosti nužne za uspostavljanje, građenje i unapređivanje odnosa kako s učenicima, tako i s njihovim roditeljima, ali i kolegama te svim ostalim čimbenicima odgojno-obrazovnog procesa. Samo
onaj učitelj/ica koji posjeduje kompetencije u različitim aspektima pedagoškog djelovanja, kritički promišlja o sebi i svojoj odgojno-obrazovnoj praksi, mijenja i unapređuje svoja ponašanja te oblikuje poticajno okruženje i ozračje u učionici/školi, ima osjećaj zadovoljstva u pedagoškom radu te može očekivati da će i „izlazni“ rezultati u smislu učeničkih postignuća i napredovanja na svim razinama biti pozitivni. S ciljem istraživanja pedagoške (ne)kompetentnosti učitelja poduzeto je istraživanje na uzorku od 260 učitelja/ica u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su kako velika većina anketiranih
učitelja/ica ima doživljaj pedagoške kompetencije, ali da ima i onih koji se ne procjenjuju pedagoški kompetentnima zbog osjećaja nesigurnosti, nepreuzimanja odgovornosti, „nedoživljavanja“ eventualnih pogrešaka, svjesnosti o vlastitim pogreškama, teškoća u rješavanju disciplinskih problema itd.
Ključne riječi
pedagoška (ne)kompetencija; predmetna i razredna nastava; učitelji/ice
Hrčak ID:
28686
URI
Datum izdavanja:
25.6.2008.
Posjeta: 7.699 *