Izvorni znanstveni članak
Leksičko znanje mladeži oštećena sluha
Ivona Radić
Sandra Bradarić Jončić
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Emica Farago
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Cilj rada bio je ispitati usvojenost leksickog znanja kod ispitanika oštecena sluha te utvrditi razlike među ispitanicima s obzirom na slušni status (gluhi-nagluhi-implantirani) te vrstu škole koju pohađaju (redovna i posebna srednja škola). Uzorak cini 48 slušno oštecenih ispitanika, kronološke dobi od 15,2 - 21,5 godina. Od ukupno 48 ispitanika oštecena sluha, 25 ih je gluhih s klasicnim slušnim pomagalima, 17 implantiranih i 6 nagluhih. Sedamnaest ispitanika
integrirano je u redovne škole, a 31 ispitanik pohađa posebnu školu za slušno oštecene. Njihovi rezultati uspoređeni su s rezultatima cujucih srednjoškolaca ( N=48 ) na testu rjecnika. Leksicko znanje ispitano je hrvatskom verzijom Peabody Picture Vocabulary Testa. Rezultati na testu rjecnika pokazali su uocljivo kašnjenje ispitanika oštecena sluha u odnosu na cujuce ispitanike. Slušnooštećeni ispitanici integrirani u redovne škole postigli su znacajno bolji rezultat od ispitanika iz posebne škole. Nisu utvrđene razlike u leksickom znanju izmeðu gluhih, nagluhih i implantiranih srednjoškolaca.
Ključne riječi
gluhoća; kohlearni implanti; jezična znanja; leksičko znanje
Hrčak ID:
28993
URI
Datum izdavanja:
10.11.2008.
Posjeta: 2.983 *