Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31192/np.21.1.9

Komparativna pedagogija i komparativna andragogija – što im je isto, a što različito?

Siniša Kušić ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Rijeka, Hrvatska
Sofija Vrcelj orcid id orcid.org/0000-0001-9531-3293 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 132 Kb

str. 149-160

preuzimanja: 747

citiraj


Sažetak

Ovaj rad analizira konceptualne poteškoće komparativne pedagogije i komparativne andragogije, kojima je nametnut teret traganja za vlastitim znanstvenim identitetom. Točka prijepora nepostojanje je vlastite metode istraživanja, koju nameću stručnjaci iz drugih područja, kao i poistovjećivanje s međunarodnim istraživanjima. Komparativna pedagogija i komparativna andragogija zasebne su znanstvene discipline koje imaju svoj predmet proučavanja. Budući da su predmetno usmjerene na komparaciju, obje su u posljednje vrijeme, posebno komparativna pedagogija, zaglibile u istraživačkoj orijentaciji mjerenja »drugog«, a komparacija je povezana s općom klimom intenzivnog ekonomskog natjecanja i rastućeg uvjerenja u ključnu ulogu obrazovanja. Unatoč tome, obje su znanstvene discipline dale relevantne spoznaje o formalnim i neformalnim oblicima obrazovanja, ukazujući na diskriminatorne prakse u obrazovanju djece, mladih i odraslih, kao i netradicionalnih učenika.

Ključne riječi

jedinica komparacije; komparativna andragogija; komparativna pedagogija; metoda komparacije; znanstveni identitet

Hrčak ID:

295440

URI

https://hrcak.srce.hr/295440

Datum izdavanja:

13.3.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.783 *