Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.24141/1/9/1/3

Upravljanje konfliktima u sestrinskoj kliničkoj praksi

Amer Ovčina ; Klinički centar Univerziteta u Sarajevu
Sadeta Begić ; Klinički centar Univerziteta u Sarajevu
Ernela Eminović ; Klinički centar Univerziteta u Sarajevu
Emilija Hrapović ; Sveučilište/Univerzitet “„VITEZ” Vitezu, Fakultet zdravstvenih studija
Marijan Marjanović ; Sveučilište/Univerzitet “„VITEZ” Vitezu, Fakultet zdravstvenih studija
Vedran Đido ; Univerzitet u Sarajevu – -Fakultet zdravstvenih studija
Hadžan Konjo ; Univerzitet u Sarajevu – -Fakultet zdravstvenih studija
Enisa Šljivo ; Univerzitet u Sarajevu – -Fakultet zdravstvenih studija


Puni tekst: hrvatski pdf 416 Kb

str. 24-31

preuzimanja: 495

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 416 Kb

str. 24-31

preuzimanja: 265

citiraj


Sažetak

Cilj: Konflikti su socijalna pojava i javljaju se u svim organizacijama gdje djeluju ljudi. Tako su neizbježni i među medicinskim sestrama - tehničarima, jer je posao koji obavljaju vrlo odgovoran i stresan. Nerijetki su i osobni konflikti, do kojih dolazi uslijed intimiziranja tijekom rada.

Metode: Istraživanje je provedeno među 146 medicinskih sestara -tehničara zaposlenih u Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu. Istraživanje je deskriptivno, analitičko i komparativno. Kao instrument za istraživanje primijenjen je originalni autorski upitnik koji je kreiran na osnoviu pregleda znanstvene i stručne literature te dokaza iz prakse. Cilj je rada utvrditi konfliktne situacije u sestrinskoj kliničkoj praksi koje se odnose na nezadovoljstvo medicinskih sestara uvjetima rada, nedostatkom motivacijskih tehnika, lošom komunikacijom u timu i odnosima nadređenih i podređenih.

Rezultati: Većina ispitanika navodi da su konfliktne situacije kratkotrajne i da ne utjeiču na proces rada. Ispitanici su istaknuli da su najčešći uzroci konflikta: loši komunikacijski odnosi i osobna netrpeljivost, prezir kolega/kolegica (71 ili 48,6%), kršenje radnih propisa i neizvršavanje radnih obaveza (68 ili 46,6%), razlika u stupnju obrazovanja (39 ili 26,7%) i sl. Pri rješavanju konfliktnih situacija medicinske sestre i medicinski tehničari najčešće primjenjuju razmjenu informacija kako bi došli do zajedničke odluke te pregovaranje i traženje kompromisa.

Zaključci: Konflikti se manifestiraju u obliku negativnih emocija, pa u tom smislu mogu ostaviti znatne negativne posljedice, a manje pridonijeti poboljšanju ili pozitivno utjecati na radnu sredinu. Komunikacijski sukobi između medicinskih sestara štetni su za timski rad – sučeljavanje jedne strane s drugom na negativan način, često otkrivanje ljutnje, duža šutnja ili osobno isticanje na račun druge strane

Ključne riječi

menadžment; konfliktne situacije; medicinske sestre; klinička praksa

Hrčak ID:

296132

URI

https://hrcak.srce.hr/296132

Datum izdavanja:

22.3.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.641 *