Geografski horizont, Vol. 61. No. 2., 2015.
Stručni rad
Terenska nastava u stručnom usavršavanju učitelja i nastavnika geografije
Nenad Buzjak
orcid.org/0000-0001-8760-1906
; Sveučilište u Zagrebu, PMF, Geografski odsjek, Zagreb, Hrvatska
Neven Bočić
; Sveučilište u Zagrebu, PMF, Geografski odsjek, Zagreb, Hrvatska
Dalibor Paar
; Sveučilište u Zagrebu, PMF, Fizički odsjek, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Terenska nastava je nezaobilazan dio nastavnog procesa u geografiji. Najjednostavnije se može definirati kao način rada izvan
učionice u kojem se za poučavanje i učenje koriste "iskustva iz prve ruke" (Lambert i Reiss, 2014). Svi dionici nastavnog procesa će
se složiti kako je to najefektniji oblik učenja i poučavanja, a to pokazuju i studije (Mackenzie i White, 1981; Herrick, 2010). Učiteljima
pruža mogućnost različitih oblika prezentiranja i demonstriranja sadržaja s naglaskom na objašnjavanju složenih prostornih veza
i odnosa na geografskim (interdisciplinarnim, holističkim) principima, te povezivanja nastavnih sadržaja i stvarnosti što nastavu
čini zanimljivijom. Temelji se na funkcionalnom promatranju i uočavanju kompleksnosti geoprostora (Brazda, 1985). Terenski oblik
nastave omogućuje primjenu stečenih znanja i svladavanje vještina što je u učionici nemoguće ostvariti na odgovarajući način.
Terensko iskustvo učenicima omogućuje da apstraktne pojmove usvojene u učioničkoj nastavi povežu s pojavama i procesima u
prostoru, da ih provjere i potvrde u stvarnim uvjetima te da ih znaju korisno upotrijebiti.
Ključne riječi
terenska nastava; geografija; poučavanje; Pećinski park Grabovača
Hrčak ID:
304818
URI
Datum izdavanja:
14.12.2015.
Posjeta: 395 *