Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2023.1.5.7
UMJETNA INTELIGENCIJA ChatGPT NA TESTU ZNANJA O ODNOSIMA S JAVNOŠĆU – STUDIJA SLUČAJA
Đorđe Obradović
orcid.org/0000-0003-1988-8874
; Sveučilište u Dubrovniku, Dubrovnik, Hrvatska
*
Tomislav Volarić
; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Zoran Tomić
; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
* Dopisni autor.
Sažetak
Umjetna inteligencija prvenstveno se zasniva na bazama podataka na engleskome jeziku, a kako je jedna od njezinih osnovnih značajki mogućnost razumijevanja prirodnih jezika, testirane su mogućnosti jedne od raširenih i popularnih aplikacija umjetne inteligencije ChatGPT koja prihvaća pitanja i daje odgovore i na hrvatskome jeziku. Predmeti testa stvarna su ispitna pitanja iz kolegija Uvod u odnose s javnošću, oblikovanje medijske objave i provjera razumijevanja izraza u prenesenome i izvedenome značenju, koji su ljudima lako shvatljivi zbog poznavanja konteksta. ChatGPT koristi golemu bazu podataka što mu daje prednost u pouzdanosti u odnosu na aplikacije umjetne inteligencije koje se zasnivaju na uporabi internetskih izvora dostupnih u stvarnome vremenu jer su one podložnije mogućnosti da ponude netočne informacije ili lažne odgovore zbog njihova učestalog ponavljanja na mrežnim izvorima. Test znanja ujedno provjerava već objavljenu hipotezu istih autora u prošlome broju časopisa SEEJC po kojoj umjetna inteligencija donosi toliko velike promjene da se može nazvati novom komunikacijskom revolucijom
Ključne riječi
umjetna inteligencija (AI); odnosi s javnošću; ChatGPT; komunikacijska revolucija
Hrčak ID:
309902
URI
Datum izdavanja:
30.6.2023.
Posjeta: 1.193 *