Pregledni rad
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2023.1.S.5.61
PERSUAZIVNA KOMUNIKACIJA U ODNOSIMA S JAVNOŠĆU: FUNKCIJE, NAČELA I PRIMJENA
Marijan Primorac
orcid.org/0000-0003-0188-8331
; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Silvana Marić Tokić
orcid.org/0000-0001-9657-3425
; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Ilarija Bašić
orcid.org/0009-0007-4991-462X
; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Sažetak
U radu se analiziraju funkcija i uloga persuazivne komunikacije unutar odnosa s javnošću. Persuazivna komunikacija predstavlja simboličan proces, koji po pravilu uključuje svjesnu namjeru i pokušaj uvjeravanja, te pretpostavlja prijenos poruke između uključenih strana kao i slobodan izbor uvjeravanoga da u skladu sa svojim potrebama i interesima evaluira, prihvati ili odbaci persuazivni apel. Ključni aspekti ove komunikacijske strategije uključuju interaktivnost i priznavanje slobodne volje recipijenta. Unatoč prepoznatoj važnosti persuazije u odnosima s javnošću pojedini autori pogrešno je izjednačavaju s propagandom. Ipak, strateški pristup suvremenim odnosima s javnošću promovira integraciju persuazije u svoju praksu, uz naglasak na etičnosti i transparentnosti. Praktičari odnosa s javnošću prepoznaju da posjedovanje komunikacijskih kompetencija za uvjeravanje postaje ključno za uspjeh u suvremenome okružju. To uključuje razumijevanje karakteristika, osobina i potreba ciljnih javnosti, razvoj relevantnih poruka te izgradnju povjerenja i obostrano korisnih odnosa kako bi se postigli individualni i relacijski ciljevi. Autori naglašavaju aplikativnu vrijednost persuazivne komunikacije u kontekstu odnosa s javnošću, ukazuju na funkcije i integraciju u suvremenoj praksi te predstavljaju osnovne smjernice za uporabu persuazivne komunikacije u provedbi komunikacijskih programa.
Ključne riječi
persuazija; komunikacija; odnosi s javnošću; Bernays; komunikacijski proces; uvjeravajuće poruke
Hrčak ID:
309918
URI
Datum izdavanja:
1.11.2023.
Posjeta: 1.261 *