Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.38003/zrffs.16.7

Strah na nastavi njemačkoga kao stranoga jezika

Andrea Sjauš ; Die Münchener Kindl Kinderkrippen und Kindergarten GmbH
Nikolina Miletić orcid id orcid.org/0000-0002-3781-4820 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za germanistiku


Puni tekst: hrvatski pdf 277 Kb

str. 119-136

preuzimanja: 149

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 277 Kb

str. 119-136

preuzimanja: 83

citiraj


Sažetak

Emocije su neizbježan dio svakoga ljudskog iskustva. One su važne za našu psihofizičku dobrobit te utječu na vještine poput percepcije, izražavanja, razlučivanja i razumijevanja. Pri učenju stranoga jezika često se javlja strah od komuniciranja, strah od ispitivanja i negativne evaluacije, što u konačnici može negativno utjecati na akademski uspjeh. Cilj je ovoga istraživanja ispitati prisutnost straha od upotrebe stranoga jezika u studenata te to povezati s korelatom sramežljivosti. U istraživanju su sudjelovala ukupno 104 studenta i studentice koji na Sveučilištu u Zadru slušaju Njemački jezik kao izborni kolegij. Rezultati su pokazali da većina studenata posjeduje srednju razinu straha od upotrebe njemačkoga jezika, a studentice imaju višu razinu straha od upotrebe njemačkoga jezika. T-testom se utvrdilo da postoji statistički značajna razlika u strahu na nastavi njemačkoga jezika u odnosu na spol. Međutim, nije se moglo potvrditi statistički značajnu povezanost straha s boravkom na njemačkome govornom području i prethodnim učenjem njemačkoga jezika. Pearsonov koeficijent korelacije također nije pokazao statistički značajnu povezanost između straha na nastavi njemačkoga kao stranoga jezika i sramežljivosti.

Ključne riječi

afektivnost; nastava njemačkoga kao stranoga jezika; sramežljivost; strah na nastavi

Hrčak ID:

311872

URI

https://hrcak.srce.hr/311872

Datum izdavanja:

21.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 615 *