Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.38190/ope.13.1-2.11

Analiza utjecaja pandemije Covid 19 na financijsku efikasnost platforme Shopify

Joško Lozić orcid id orcid.org/0000-0001-5568-5279 ; Sveučilište Sjever
Katerina Fotova Čiković orcid id orcid.org/0000-0003-0138-1362 ; Sveučilište Sjever
Ines Lozić ; Centar za financijska vještačenja


Puni tekst: hrvatski pdf 743 Kb

str. 147-158

preuzimanja: 250

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog rada istražiti i analizirati utjecaj pandemije Covid 19 na financijsku efikasnost platforme Shopify. Platforma je zanimljiva za ovu vrstu istraživanja jer okuplja korisničku zajednicu poduzetnika koji imaju vlastite poslovne poduhvate na platformi. U analizi financijske efikasnosti, obuhvaćeni su samo financijski pokazatelji koji se odnose na poslovanje platforme kao infrastrukture. Rezultati istraživanja su pokazali kako je platforma pozitivno poslovala u vrijeme pandemije što odudara od globalnih ekonomskih pokazatelja u drugim industrijama, ali i u industrijama povezanim s ekonomijom platformi. Pozitivni financijski trendovi nisu se nastavili u posljednjem analiziranom periodu, te su se operativna dobit i neto profit vratili na negativne trendove, kao i prije početka pandemije. Usprkos značajnom rastu broja korisnika infrastrukture platforme u posljednjem analiziranom razdoblju, izostala je financijska efikasnost što implicira kako su prihodi opterećeni različitim vrstama troškova povezanih s održavanjem platforme, a ne s brojem korisnika infrastrukture i njihovim poslovnim rezultatima.

Ključne riječi

ekonomija platformi; online maloprodaja; poduzetništvo; Shopify; nulti marginalni trošak

Hrčak ID:

312761

URI

https://hrcak.srce.hr/312761

Datum izdavanja:

30.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 759 *