Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.38190/ope.13.1-2.16
Dostava paketa naručenih putem internetske trgovine u kontekstu posljednje milje u sjeverozapadnoj Hrvatskoj
Saša Petar
; Sveučilište Sjever
Valentina Garić
; Sveučilište Sjever
Ana Jelenković
orcid.org/0009-0005-7276-4979
; Asocijacija za kvalitet i standardizaciju Srbije
Sažetak
Posljednja milja označava zadnji korak distribucije do kupca. Odnosi se na isporuku pošiljka u zadnjim kilometrima, gdje dostavne službe iz distributivno-logističkih centara preuzimaju pošiljke i dostavljaju ih na kupčevu adresu ili najbližu dogovorenu lokaciju. Glavni zadatci posljednje milje jesu, da u što kraćem vremenu i uz što manje troškove, pošiljke dođu do kupca. Iz tog razloga dostavne službe uvode nova logistička rješenja koja im pomažu savladavati probleme posljednje milje. Problem posljednje milje javlja se usporedno s rastom internetske trgovine jer dostavljači moraju isporučivati ogromne količine pošiljaka. Novi oblici dostave pospješuju dostavu u posljednjoj milji, tako što smanjuju troškove, zagušenje prometa, zagađenje okoliša i buku. Zato je cilj svim dostavnim službama u sjeverozapadnoj Hrvatskoj da u skorijoj budućnosti osim paketomata uvedu i druge inovativne oblike dostave u posljednjoj milji. Kako bi se saznalo koliko su kupci u sjeverozapadnoj Hrvatskoj zadovoljni dostavom paketa, provedeno je istraživanje na uzorku od 127 ispitanika. Ispitanici su se izjasnili što i koliko često naručuju preko interneta, koliko su zadovoljni dostavnim službama u sjeverozapadnoj Hrvatskoj te bi li željeli da se uvede neki novi oblik dostave u posljednjoj milji.
Ključne riječi
posljednja milja; internetska trgovina; dostava; novi oblici dostave; dostavne službe
Hrčak ID:
312769
URI
Datum izdavanja:
30.12.2023.
Posjeta: 842 *