Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.30.2.5
Učitelji i izazovi poučavanja u osnovnim školama talijanske nacionalne manjine u Rijeci
Marinko Lazzarich
orcid.org/0000-0003-1401-9610
; Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet, Hrvatska
Sažetak
Obrazovni sustav u višeetničkim sredinama ima važnu ulogu u socijalizaciji i očuvanju kulturnoga i jezičnoga identiteta manjina. Zahvaljujući društveno‑povijesnim zbivanjima talijanska sastavnica predstavlja važan identitetski segment grada Rijeke. U Rijeci djeluju četiri osnovne škole talijanske nacionalne manjine. U ovom smo radu istraživali stavove učitelja zaposlenih u tim školama o izazovima s kojima se suočavaju u nastavnoj praksi te provjerili razinu zadovoljstva pedagoškim radom i statusom manjinske škole u lokalnoj sredini. Istraživanje se temelji na kvalitativnoj istraživačkoj paradigmi, a u raspravi se razmatraju implikacije provedene deskriptivne analize. Razvoj manjinskih škola u budućnosti ovisit će o umijeću održavanja brojčane populacije polaznika i očuvanju etničkoga identiteta. Prije analize rezultata istraživanja daje se kraći povijesni pregled osnovnoškolskoga obrazovanja talijanske manjine u Rijeci od 1945. godine do danas.
Ključne riječi
nacionalne manjine; obrazovanje; Rijeka; osnovna škola; talijanski jezik; komunikacijske kompetencije
Hrčak ID:
317465
URI
Datum izdavanja:
5.3.2024.
Posjeta: 506 *