Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2023-11-4-05

UPOTREBA CHATGPT-JA ZA RJEŠAVANJE ISPITA IZ UVODA U PROGRAMIRANJE

Goran Đambić orcid id orcid.org/0000-0001-5790-7701 ; Visoko učilište Algebra, Gradišćanska 24, 10000 Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 670 Kb

str. 253-259

preuzimanja: 112

citiraj


Sažetak

ChatGPT i ostali modeli umjetne inteligencije (UI) na velika su vrata ušli u mnoge dijelove života pa tako i u visokoškolsko obrazovanje. Osim prilika za učenje, modeli umjetne inteligencije studentima nude i mogućnosti za varanje na provjerama znanja te pred nastavnike postavljaju nove izazove. Mogućnosti ChatGPT-ja da generira programski kôd na temelju teksta zadatka na engleskome jeziku dobro su istražene. Radova koji se bave ponašanjem modela pri zadavanju zadataka na hrvatskome jeziku nema, stoga je cilj ovoga rada pobliže istražiti kakve su trenutne performanse modela ChatGPT 3.5 u tom području. Rad se sastoji od tri glavna dijela. U prvom dijelu se ChatGPT-ju zadaju zadaci s ispita iz kolegija Uvod u programiranje, u istom obliku u kakvom su bili zadani i studentima. U drugom dijelu analizira se koliko je uočljivo da su rješenja nastala automatskim generiranjem, a ne od strane studenta. Konačno, mijenjaju se upiti ChatGPT-ju i istražuje se je li moguće utjecati na izgled generiranih rješenja kako se ne bi razlikovala od studentskih rješenja.

Ključne riječi

UI generirani programski kôd; ChatGPT upiti na hrvatskome jeziku; kolegij Uvod u programiranje; UI u visokome obrazovanju; disruptivnost u obrazovanju utjecajem UI

Hrčak ID:

318106

URI

https://hrcak.srce.hr/318106

Datum izdavanja:

5.2.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 543 *